2016, Seura, Uutiset

Kuopiolainen pesäpalloseura Puijon Pesis on avannut uudet nettisivut. Uudistus ja harppaus on iso, ja se tekee nettisivut moderneiksi vastaamaan tämän päivän tarpeita. Uusien nettisivujen lanseeraus on osa laajempaa Puijon Pesiksen ilmeen ja viestinnän uudistusta.

– Meillä on nyt pesismaailman parhaimmistoon kuuluvat nettisivut. Ero aiempaan on valtava. Uudet sivut ovat tyylikkäät, selkeät ja toimivat eri päätelaitteilla mobiililaitteista tietokoneisiin. Kiinnitimme erityistä huomiota tärkeän ja oleellisen tiedon löydettävyyteen sekä sivujen käytettävyyteen eri näkökulmista, Puijon Pesiksen viestintävastaava Ismo Huotari valottaa.

Uudet nettisivut ovat jatkumoa Puijon Pesiksen ilmeen ja viestinnän kokonaisvaltaiselle uudistamiselle. Alkuvuodesta seurafuusion myötä Puijon Pesis julkisti uuden logon.

– Meillä on käynnissä useita kehittämisprojekteja, joista viestinnän ja markkinoinnin kehittäminen on isoimpia. Etenemme pelikirjan mukaan, uuden ilmeen, uuden uutiskirjeen ja uusien nettisivujen jälkeen työ jatkuu mm. markkinointimateriaalin tekemisellä. Kauden jälkeen arvioidaan tulokset ja paneudutaan syvällisemmin Puijon Pesiksen brändin kirkastamiseen, puheenjohtaja Aleksi Eskelinen kertoo.

Nettisivujen toteutuksesta vastasi kuopiolainen Nordic Dimension Oy, jonka käsialaa oli myös uuden logon suunnittelu.

– Jatkoimme toimivaksi todettua yhteistyötä ja voimme olla erittäin tyytyväisiä lopputulokseen. Toimivien urheiluseuran nettisivujen rakentaminen osoittautui moniulotteiseksi ja haastavaksi työksi, jossa tuli huomioida useita erilaisia seikkoja ja tarpeita. Nordic Dimensionin Roi Leskinen teki vakuuttavaa kädenjälkeä ja onnistui vaativassa urakassa, Eskelinen kiittelee.

Nettisivu-uudistus parantaa fanien, katsojien, seuratoimijoiden ja muuten seurasta kiinnostuneiden palvelua. Samassa yhteydessä Puijon Pesis otti käyttöönsä Lippuautomaatti.fi -palvelun ottelulippujen ja kausikorttien nettimyyntiin. Lipunmyyntijärjestelmä tarjoaa vaihtoehdon ostotapoihin ja tuo tarjolle edullisemmat ennakkoliput sekä mahdollistaa esimerkiksi kampanjahinnoittelua.

– Haluamme kehittää nettisivuja entistäkin paremmiksi ja otamme mielellään kaiken palautteen ja kehittämisehdotukset vastaan. Uudet sivut luovat edellytykset ja antavat hienoja mahdollisuuksia mielenkiintoisemman sisällön tuottamiseen. Sisällön lisäksi satsaamme jatkossa entistä vahvemmin sosiaalisen median haltuunottoon. Mukavalla porukalla tämä on hauskaa ja itse myös oppii koko ajan uutta. Tekemistä riittää, joten myös uudet tekijät ovat tervetulleita mukaan viestintäjoukkueeseemme, viestintävastaava Huotari toivottaa.

Share